Wednesday, March 31, 2010

Mileniul pierdut - Florin Diacu

Mileniul pierdut : Asediu la portile istoriei, de Florin Diacu, editura Dacica ( dragutza editura, cu multe carti interesante )


The Lost Millennium : History's Timetables Under Siege ( 2005 )
Am auzit de la unqiu de ea...mi s-a parut interesant, ceva adevar ar trebui sa existe...
Am cumparat-o cu ocazia targului de la Romexpo, nu cel din noiembrie, Gadeaumus, ci celalalt, de prin mai, nu mai stiu cum ii zice...e mai nou aparut...

si de abia acu prin martie 2010 m-am apucat sa o citesc...
inca nu am terminat-o..dar e marfa...
prezentarea a fost super marfa...
si faptul ca nu a fost primul si ca de-a lungul istoriei, mai multi oameni si-au pus intrebarea si au caut raspuns, in ce an si ce evenimente sunt sau nu reale...e fascinant...
In decurs de cateva sute de ani, de la Caderea Romei, Tratatul de la Niceea, pana spre Evul Mediu, nu prea sunt scrieri, iar dezvoltarea e aproape inexistenta.
Chiar asa de rai au fost conducatorii ( sau nu-i duceau mintea ), incat nu au mai dorit nici un fel de dezvoltare?
Daca e sa luam cazut Romaniei, de la plecarea romaniilor pana prin 1200 si ceva sau cat a fost cu Gelu, Glad si Menumorut, nu s-a mai auzit nimic despre Romania.
Chiar s-au distrus toate documentele ?
Intr-adevar, multe, foarte multe, poate prea multe, documente, scrieri s-au distrus, fie ca erau ereticii, fie ca , oricum, motivul principal era erezia, intr-un fel sau altul.
Iar daca nu se pierdeau, erau manipulate dupa cum se dorea, astfel ca, exista sanse mari , ca unele din datele pe care le avem sa fie gresite, fie din punct de vedere, al numelor, datelor cronologice, sau a descrieriilor.



Intr-adevar, nu prea ai de unde sa stii ce s-a intamplat...
O carte interesanta, care incearca sa prezinte atat argumente pro cat si contra...adica nu-ti spune asta-i adevarul ca asa zic eu, sa ma crezi pe cuvant...Sau cel putin asa am auzit, ca inca nu am terminat-o...mai multe detalii dupa ce o termin...
Mai sunt unele pasaje, cu descrieri de nu ai nici o treaba cu ele, dar pe ansamblu, e nice cartea...

Despre altii care au avut o parere asemanatoare :
- The Day the Sun Stood Still - Eric Larrabee http://www.harpers.org/archive/1950/01/0005516
- Worlds in Collision ( Lumi in ciocnire ) - Immanuel Velikovski - documentar


- http://www.knowledge.co.uk/velikovsky/worlds.htm
- Joseph Justus Scaliger " De Ememdatione Temporum ", " Thesaurus Temporum "
- Dionysius Petavius " De Doctrina Temporum "
- Nicolai Alexandrovici Morozov
- Antoly Formenko - History : Fiction or Science ?
- http://www.revisedhistory.org/investigation-historical-dating.htm
- Robert R Newton


26.04.2010
Am terminat cartea...a fost dragutza...mi-a placut felul in care a prezentat, foarteobiectiv, argumente pro si contra...la sfarsit, tot nu stiu ce sa cred...mi se par multi ani 1000 ca sa se fi sarit, dar , cine stie...
E posibil...
S-ar putea sa treaca multi ani sau s-ar putea sa nu aflam niciodata cat de veche e istoria omenirii si cand s-a "nascut" ea ...

No comments: