Monday, November 23, 2009

Ce mai citim azi?

Ultima carte pe care am citit-o a fost cam in vara. De atunci am luat o pauza.
Cartea face parte din ciclu Fundatiei, de Isaac Asimov. Eu stiam ca este un scriitor destul de cunoscut, dar se pare ca este cunoscut doar pentru anumite persoane.
Eu auzisem de el de ceva timp si m-am mirat cand anumite persoane , care cunosc destui scriitori, nu au auzit de el. Prima oara m-am mirat, a doua oara deja m-am obisnuit, iar de acum o sa ma mir de persoanele care zic ca au auzit de el.
Nu prea le-am citit eu in ordinea care trebuia. De ce? Pentru ca am luat-o in ordinea in care au aparut la editura Nemira de prin 1990 si ceva si ultima carte a fost "Fundatia Renascuta", care de fapt ar fi trebuit sa fie a doua carte. Dar la urma urmei nu conteaza in ce ordine le citesti pentru ca fiecare parte este de sine statatoare.
Mie mi s-a parut o extraordinara carte, poate mai buna chiar si decat Dune.
Am inceput sa prind gustul cartiilor SF. Si de abia astept sa fac rost si de alte carti de-ale lui, pe care cu siguranta le voi citi cu multa placere. Dar nu prea au fost reeditate si in biblioteca mea personala nu am carti de-ale lui.
M-a uimit faptul ca nu au mai fost traduse cartiile lui. Sunt o gramada de scriitori contemporani, noi si necunoscuti, ale caror carti au fost tiparite, al unora chiar si retiparite si ale lui nu.
Poate ca editurile asteapta aparitia unui film, deoarece se stie : in ziua de azi, apare un film, apare si cartea sau invers.
Am inteles ca o sa apara in curand un film. De abia astept...iubesc cartile si filmele...
Despre ce este vorba? Va las sa cautati pe google sau wikipedia.
Oricum v-o recomandat cu mare caldura si nu veti regreta...

No comments: